Pledding

IOS en Android Applicatie

Rol: Interaction Designer
Duur: Sept 2017 – heden

www.pledding.nl

Pledding is een startup die zich richt op mensen die hun droomhuwelijk willen plannen. Door de introductie van een mobiele applicatie die wordt ondersteund door IOS en Android willen we een platform bieden waarin zij dit kunnen realiseren.

Pledding is gestart door 2 ondernemers die een probleem ondervonden bij mensen die graag willen trouwen of een bruiloft willen organiseren. In de huidige situatie kan men op het web moeilijk organisaties vinden die de juiste informatie tonen. Hierbij zou je kunnen denken aan bereikbaarheid, plannen van een datum en ontdekken van organisaties die op de derde of vierde pagina’s van een zoekmachine te vinden zijn. Ook is het daarbij lastig om een organisatie aan te stellen voor je bruiloft waarvan je niet weet wat voor werk ze leveren. Er is hierbij gebrek aan informatie over het portfolio van deze organisaties.

Header Pledding

User Research

Als eerst heb ik een onderzoek gestart en informatie verzameld over mensen die al zijn getrouwd en een bruiloft hebben georganiseerd. Voorts heb ik een onderzoek gedaan naar organisaties om te kijken hoe deze organisaties nieuwe boekingen boeken, plannen en communiceren met de klanten (individual interview). Vervolgens heb ik een benchmark onderzoek gedaan naar organisaties hoe zij bepaalde problemen hebben opgelost (benchmark research).

Pijnpunten

Na mijn onderzoek heb ik een analyse gemaakt over de inzichten die ik heb gecreëerd. Hierbij heb ik de volgende belangrijke punten genoteerd waarop we gaan focussen.

Zoeken/vinden van organisaties
De gebruiker kan op het web niet veel informatie vinden over organisaties. Hierbij bezoeken ze voornamelijk websites die een ander persoon heeft geadviseerd. Ook kunnen gebruikers organisaties niet met elkaar vergelijken qua kwaliteit en reviews.

Planning
Veel organisaties hebben een drukke agenda. Hiervoor moeten gebruikers ruim van te voren reserveren. In de huidige situatie stelt de gebruiker (klant) een datum voor aan de organisatie en de organisatie koppelt weer terug of die datum vrij is. Dit proces loopt momenteel enorm stroef waardoor er frustraties ontstaan om de geschikte datum te vinden.

Communicatie
De communicatie loopt momenteel via de telefoon of per mail. Dit kost organisaties veel tijd om op alle telefoons en e-mails te reageren. Ook is het voor de gebruiker (klant) een drempel om verschillende organisaties meerde malen keren te bellen of mailen om vragen te stellen en op antwoord te zoeken op hun vraag.

Oplossing

Nadat ik de problemen heb geanalyseerd, ben ik begonnen met high fidelity design. De sketching en wireframes zijn niet uitgevoerd in dit designproces.

Categorieën
De gebruiker krijgt een overzicht te zien van verschillende categorieën waaruit gekozen kan worden. Vanuit hier kan de gebruiker verschillende organisaties benaderen die onder desbetreffende categorie valt. Hiermee heb ik geprobeerd om een duidelijk overzicht creëren voor de gebruikers en resultaatgericht kunnen zoeken/ontdekken.

Solution-01

Categorieën

Planning
Voor alle organisaties is er een agenda functie ontworpen waar data ingevoerd kan worden. De gebruikers die de organisatie willen bereiken kunnen vooraf de agenda bekijken voor de beschikbare data.

Solution-02

Planning

Communicatie
De gebruikers kunnen vanuit de app een bericht sturen naar de organisatie. De organisatie hoeft dus niet gebeld te worden. Hierdoor kan de organisatie de berichten beantwoorden wanneer hen uitkomt.

Solution-03

Communicatie

User flow

De user flow hieronder komt vanuit de optie categorieën.

Categorieën

De user flow hieronder komt vanuit de optie mijn Pledding.

Mijn Pledding

De user flow hieronder komt vanuit de optie favorieten en berichten.

Favorieten en berichten

High fidelity

Hieronder zijn alle user interface elementen te zien.

High fidelity 1
High fidelity 2
High fidelity 3
High fidelity 4
High fidelity 5
High fidelity 6
High fidelity 7
High fidelity 8

User testing

Ik heb in totaal 10 gebruikers uitgenodigd. De gebruikers zijn gevraagd om hard op na te denken over het product. Mijn doel was om te controleren of de gebruikers de interface begrijpen en te bekijken of het gebruikersvriendelijk was.

Deliverables

Na de user test zijn er kleine aanpassingen geweest in het ontwerp. Voorts heb ik alle assests klaargezet voor de ontwikkelaars om het design te realiseren.